torsdag 19 mars 2020

Coronaviruset: Hur blir det med Lommabaden i sommar?

Översta bilden, här ovanför, visar som det brukar se ut i Lomma under härliga sommardagar. Människor trängs på stranden. Lögar sig i vattnet. 
Det är så vi är vana att ha det. 
Hur blir det nu? 
Vi är snart där. 
Mindre än två månader. Det är inget ovanligt med ljuvligt badväder redan i maj i badbaljan Lomma. 
Håller det förbannade viruset sitt grepp om oss då med? 
Ingen som vet. 
Inte ens alla tusen experter. 
I värsta fall kommer det se ut som på bild två här ovanför: dyster himmel och tom strand. Måtte allt vara normalt när sommaren brakar över oss. (texten fortsätter efter bilden)
För inte tala om de mäktiga glassköerna. 
Det må vara en aldrig så gosig sommardag med längtan efter glass. Corona kan släcka ner köerna efter glass. 
Ingen är ute. 
Om det vill sig riktigt illa, vill säga. 
Jag ryser när jag tänker på utvecklingen den närmaste tiden. Finland har t o m inför undantagstillstånd. 
Världen är fan i mig galen. 
Vem ska plocka jordgubbarna till midsommar? 
Lommafesten i slutet av maj kommer få ställas in. Ingen sitter på de renoverade bänkarna, nere vid Lomma Centrums badplats (Hamnhusen). 
Frågorna staplas som lufttorkning av virke på brädgården.
Tankarna virvlar som vildhästarna i Montana.
Skolstängning på G.
Nu är jag som MAD:s, Alfred E Neuman. 
Dyster. 
Förlåt mig. 
Suck!

Inga kommentarer: