onsdag 11 mars 2020

Coronavirus: Så gjorde jag för stoppa läkarbesöket på sjukhuset

Idag-onsdag-drabbades jag indirekt av coronaviruset. 
Det började igår med att Folkhälsomyndigheten gick ut med undvika onödiga besök på sjukhus. 
Under förmiddagen idag, var jag nere på Lomma Vårdcentral och tog en radda blodprover. Jag valde en en tid senare under förmiddagen, för undvika för mycket folk. Det var också mycket riktigt i det närmaste folktomt. 
I mitten av nästa vecka, ska jag på en av mina årliga kontroller på Lunds Universitetssjukhus. Har alltså en bokad tid. 
Då brukar läkaren och jag noga gå igenom provsvaren, samt den digra medicinlistan. Det är en mycket viktig procedur, för hålla liv i gubben Rockbäck. I coronatider och med Folkhälsomyndighetens varning om sjukhusbesök ringde jag upp min klinik på sjukhuset. Föreslog läkarsekreteraren att jag och läkaren borde klara av samma procedur med mobiltelefonens hjälp. 
Coronaviruset hade plötsligt blivit en verklighet både för mig och läkarsekreteraren. Kröp plötsligt nästan på oss. En känsla av obehagligt nära.
På något vis drabbades både hon och jag indirekt av hatobjektet. 
Hon tyckte det var en bra idé. 
Tog bort min tid för läkarbesöket.
Så nu ska min läkare ringa upp mig i stället, när han fått mina provsvar i nästa vecka. Simsalabim. 
Fiffigt, så säg. 
På söndag spelar MFF-AIK i cupkvarten. Detta gick MFF ut med under onsdagen på sin hemsida-se här nedanför.

Inga kommentarer: