lördag 7 mars 2020

Rockbäck tippar Mellofinalen: Dött lopp som Anna vinner

Jag har visserligen tippat rätt på tre av fyra vinnare i kvalet till kvällens final. Med andra ord borde jag vara något av expert på Melodifestivalen. 
Så är det inte alls. 
Det rör sig mest om tur. 
Jo, jag är den ödmjuka typen.
Ja, så lite känsla inför låtarna som framförs. 
Möjligen. 
Kvällens finalfält är med andra ord en rejäl utmaning att tippa. Alla tolv bidragen har sina kvalitéer. 
I mitt musiköra bildas en samling med kuckeliku. Det kan faktiskt sluta lite hur som helst. Alltså dött lopp. 
Nu blir det inte så. 
En segrare ska vaskas fram. 
Dotter, Hanna Ferm, The Mamas eller Anna Bergendahl eller varför inte, Anis Don Demina, Paul Rey, Felix Sandman och Mendez feat. Robin har en tung låt som kan ta hem det. Heller någon av de andra som jag inte orkar räkna upp. 
Nej, det blir inte lätt att tippa kvällens segrare. 
Min egen favorit är, Anna Bergendahl. Hon har utan tvekan kvällens bästa sångröst med ett eget unikt id. 
Jag hoppas Anna vinner ett dött lopp i kväll. 
Säker är jag inte alls. 
Låt mig till slut säga något om årets programledare. 
Nä, det vill jag inte. 
Däremot vilket som varit det bästa artistframträdande i årets Mellocirkus: Tomas Ledin och Björn Skifs. 
Två superproffs som sopat banan med hela Mellogänget. Jag ryser fortfarande, när jag tänker på deras medley. 
Jag vill se mer av dessa två giganter tillsammans. 
Men vart tog ABBA vägen? 
Dyker de upp i kväll?
Glöm det, men ändå.
En liten snutt ABBA, kan vi väl få? 

Inga kommentarer: