fredag 30 november 2018

Det blir ett ytterst ovanlig lussefirande i år-tacka MFF för det

Staffan var en stalledräng, lussekatt, glögg, lucia med ljus i hår och på planen 22 heltaggade stjärngossar. 
Så blir mitt luciafirande i år. 
Vi får se det mesta spännande luciatåget nere i Istanbul den 13 december-Luciadagen. Malmö FF spelar en helt avgörande match i EL mot det turkiska laget, Besiktas. Sändningarna börjar 18.55, förmodligen i kanal 9. 
Då gäller det att ha laddat upp med glöggen och lussekatterna. 
Jag skrev 22 heltaggade stjärngossar på planen. Räkna med att det kommer smälla rejält. Lucians ljus i håret kommer att blåsas ut omgående. 
Johan Dahlin, målvakten i MFF, sa det rent ut i TV efter matchen mot Genk (2-2).
 ”Hoppas det blir många galna turkar på läktaren”
Själv hoppas jag tränaren Uwe Rösler spelar matchhjälten mot Genk, Marcus Antonsson, direkt från start. 
Han kom in efter nio minuter i andra halvlek. Bidrog till att MFF starkt hämtade upp ett 0-2 underläge till 2-2 . Spelade fram Oscar Lewicki till 1-2 och gjorde själv kvitteringsmålet. Det är första gången jag har anledning kritisera den hyllade Rösler. 
Den 13 december gäller det blåsa ut alla ljusen för Besiktas. Sätta på stjärngossestrutarna på planet hem. 
Segermössor.
Fram till dess, får jag träna på Staffan var en stalledräng.

Inga kommentarer: