tisdag 20 november 2018

Nations League-rörigt både för spelare och publiken

I kväll-tisdag-spelar Sverige-Ryssland på Friends arena. Något större publikt intresse för matchen har inte visats. 
Det talas om ca 20 000 på en arena som tar in 50 000. 
Något har gått fel. 
Vi fotbollsnördar har tydligen inte fattat grejen. Det har inte spelarna heller gjort. Fattat grejen. 
Till Sydsvenskan säger Jimmy Durmaz också att det är väldigt oklart. Jag vet fortfarande inte riktigt vad som händer. 
Med andra ord. 
Röran med Nations League är total. 
Därför är löpsedeln med de deltagande länderna, just det, en stor röra. Var-När-Hur. På et ungefär.
En tanke med turneringen, är att få bort de trista vänskapslandskamperna. som utvecklats till ointressanta träningspass. 
En annan tanke är en tanke som ingen riktigt har kläm på. Mer än att det som vanligt handlar om pengar i potten. 
Själv bänkar jag mig i afton för se Sverige tvåla till Ryssland. 
Det är tydligen väldigt viktigt för svensk fotboll. Annars återstår endast en lång ökenvandring för svensk fotboll. 
Vem vill ut i en öken? 
Inte Janne Andersson i alla fall. Där finns inte ens ett korvstånd. Jag tror jag börjar fatta grejen med NL. 
Pytte lite, i alla falla.
Då tog jag allt i. 

Inga kommentarer: