måndag 26 november 2018

Mumbo Jumbo med Sverigedemokraterna i Lomma

Mumbo Jumbo hette för en tid sedan ett humorprogram i fyran. Varje program avrundades med en imitation föreställande skådisen Claes Månsson. 
Rätt kul, faktiskt. 
Kom som hastigast att tänka på imitationen, efter reaktionerna på Facebook efter mitt blogginlägg om SD:s premiärmotion angående tiggeriförbud i Lomma. 
Jag tyckte och tycker fortfarande det är smartare lägga allt krut på skolan och äldrevården. 
Det är alltid ömma tår hos Sverigedemokraterna. 
Så även denna gången. 
Jag fick ta del av en kullerbytta. 
Någon lyckades röra in alla Sveriges tiggare i Lommas centralorts enda kvarvarande tiggare. Fick för en tid sedan höra talas om situationen i Storbritannien. Där lär det finns fler brittiska tiggare ute på gatan än tiggare från organiserade ligor i Rumänien och Bulgarien. Så vill vi inte ha det. 
Absolut inte.
Brexit kostar.
SD:s lokala partiledare, Jimmy Ringström-se bild här nedanför-tyckte jag borde redovisa, deras öronmärkta fem miljoner till hemtjänsten. Vilket röstades ner i fullmäktige den 8 november. 
Så enkelt går det inte till, Jimmy. 
Det duger inte slänga ut skattebetalarnas pengar lite hur som helst. 
Kommunen tar över hemtjänsten i mars nästa år. 
Avvakta. 
Det finns inga garantier för att hemtjänsten i Lomma kommun blir bättre för det. Det är först då ni ska förankra ert förslag på fem miljoner. 
Bryt samman och kom igen. 
Därför vilar det något av Mumbo Jumbo över hela min bloggresa. 
Mumbo Jumbo betyder förresten, enligt Wiki, fikonspråk, obegriplig jargong och rappakalja.
Tack för kaffet. 

Inga kommentarer: