torsdag 14 oktober 2021

Breaking News:Förintelsekonferensen Malmö-färdtjänstkaos går inte boka resor

 

Låt stå! 
Skulle man kunna säga om färdtjänstfordonen i Malmö. Hela staden verkar var upp och ner. 
Inte bara att brunnarna svetsas igen. 
Även färdtjänstservicen har klappat samman. Vilket drabbar alla äldre sjuka och andra handikappade personer. En inte så liten grupp av medborgare. 
Internationellt Forum för hågkomst av Förintelsen och mot antisemitism, har verkligen ställt till det. Tror inte ens Stefan Löfven kunde drömma om den här utvecklingen. Färdtjänststopp i Malmö alltså. 
Hur kom jag då på denna sorgliga nyhet? 
Jo, jag ringde i morse för beställa en färdtjänstresa. Jag möttes av ett dystert besked som gällde färdtjänsten i Malmö. Om jag hade planer på beställa en resa i staden, glöm det. Inställt på grund av risk för stora förseningar och avstängningar. Kundtjänst som till slut var en levande person, förklarade också för mig, att nästa vecka är allt normalt igen. Just nu går det inte att beställa färdtjänst i Malmö. 
Mannen, för det var en mansperson, drog en suck av lättnad, när jag sa det gällde Lomma-Dalby för egen del. 
”Inga problem. Bilen kommer.” 
Skönt man inte bor i Malmö.

 

Inga kommentarer: