onsdag 20 oktober 2021

Tips: Så rundar du Vårdcentralens kösystem-Halleluja!

 

Idag-onsdag-provade jag runda Lomma Vårdcentrals bombade telefonsystem. Möttes nämligen redan efter nio i morse av en inspelad röst som sa: 
”Idag är det många som ringer. Därför kan vi inte ta emot fler samtal. Gå in på vår websida. Sök vård online på 1177.” 
Jag gjorde så. 
För första gången i mitt liv sökte jag vård online. Det blev en resa vill jag lova. 
Tusen frågor att besvara. 
Tur jag har minst 25 års erfarenhet av Internet. 
För många pensionärer riskerar färden bli en tur ut i det ovissa blå. 
Krasch! 
Ändå vill jag rekommendera färden. Du rundar Vårdcentralens bombade telefonkö. 
Jag fick trots allt snabbt chattkontakt som rimmar på patientkontakt med sjuksköterskan Tina online. 
Hon trevlig i skriften. Jag till en början med möjligen mindre trevlig. 
Snart nog fann vi varandra. 
Det funkade alldeles utmärkt. 
I morgon förmiddag får jag träffa en livs levande läkare på Lomma Vårdcentral. 
Offline! 
Det ni. 
Eller som vännen Berit skrev till mig på Facebook: 
1177 är nutidens Jesus. Frälser alla.” 
Halleluja!
EXTRA-EXTRA-EXTRA
I kväll 21.00 spelar Chelsea-Malmö FF Champions League på Stamford Bridge. Londonklubben ett av världens bästa klubblag i fotboll. 
MFF får ett helvete. 
Här hjälper det inte ens söka vård online. Finns ingen Tina som kan hjälpa till. 
Fräls oss från ondo.
Amen

Inga kommentarer: