fredag 15 oktober 2021

Kulturfest sprejar kultur över Lomma kommun


 

I morgon ska det lokala kulturlivet hyllas. Kulturfest är ett årligt återkommande evenemang i Lomma kommun. 
Det är ett gediget smörgåsbord som dukats upp. När jag läser programmet blir jag storligen imponerad. Här bjuds på allt och lite till. 
Det bokstavligen sprutar ut kultur över medborgarna i både Bjärred och Lomma. Kultur-och fritidschef, Michael Tsiparis, ortens föreningar och privata aktörer har gasat på som aldrig förr. Resultatet har blivit en unik kulturknut som skyfflar pandemin in i garderoben. 
Härligt att skåda. 
Själv fastnar jag för Gummibandet som spelar upp på Havsblick. Helt enkelt underbara musikaliska gubbar och även gummor (hoppas jag). 
Här kommer också Lomma kommuns kulturplakett delas ut. Förra året gick utmärkelsen till just Gummibandet. Inte konstigt alls. 
Titta på de båda bilderna här nedanför jag tog förra sommaren. Mitt i brinnande covid-19 lirade gummigubbarna för kung och fosterland. 
Publiken? Ja, de häckade i häcken. 

 

Inga kommentarer: