måndag 11 oktober 2021

Jag testar glasögonmodet: En ding ding ding ding värld

 

Jag med glasögon som tar bort grå starr? Självklart inte, men kul ändå. 
Varit glasögonorm i 45 år. 
Minst.
Har en låda full med de flesta modetrenderna som seglat förbi de senaste 45 åren. Allt från stora skräckinjagande brillor till ynkligt små glasögon. 
Nu är modet på väg mot 1970-talet igen. 
Stora läskiga goggles.

Här en sunkig bild från ett tidningsreportage om mig från anno dazumal. 
En fruktansvärd blaffa till glasögon mitt i ansiktet. Det är alltså så vi ska se ut igen. 
Allt enligt trendnissarna. 
Bevare mig väl. 
Vincent på Lomma Optik har mästerligt öga för det här. Vet vad som passar bäst för ditt ansikte. 
Inga uggleglas, för egen del. 
Däremot följde mitt barnbarn, Liv 8 år, helt modetrenden. Skapade en utmaning åt både mig och sig själv: en ding, ding, ding , ding värld. 
På pricken rätt.

 
 

Inga kommentarer: