fredag 10 september 2021

Vad gör Lommabrudarna Gunilla och Yvonne bakom min rygg?

 

Det är till ha fått en populär rygg. 
Det började i måndags. 
Plötsligt dök Lommabon, Conny, ner bakom min rygg. Jag skrev ett populärt blogginlägg om Connys nyfikenhet. 
Det visade sig att för några år sedan, fick jag en dekal av vår snöskottare, Lasse. Motivet visar Lommas hamninlopp med alla mysiga båtar. 
Den här dekalen gick en gång i tiden köpa hos saligen insomnade Engströms Spel-och Tobaksbutik. På sin tid en populär samlingspunkt för alla Lommabor. (texten fortsätter efter bilden med dekalen och Lasse skottar snö i Lomma)

Jag satte dekalen på kudden, själva nackstödet på min el-scooter. Inget märkvärdigt alls. 
Bara trevligt. 
I måndags dök så Conny upp. Och fastnade bakom min rygg. Conny fann nämligen sin båt på dekalen. 
Det blev tjo och tjim över upptäckten. Även ett blogginlägg i måndags. 
Igår träffade jag de förtjusande damerna, Gunilla och Yvonne. De satt och gottade sig med Hamnkioskens mjukglass. 
”Läste bloggen om Connys båt på dekalen,” sa de. For upp och dök ner bakom min rygg. 
Ett berömt sätt få hem en dam är att visa sina etsningar. Jag har Lasse dekal med Connys båt. 
Vad gör man inte för kvinnfolket?
Tar rygg på bönorna.
Svårare än så, behöver det inte vara.

 
BONUS! BONUS! BONUS!

 

Inga kommentarer: