söndag 12 september 2021

Humorparet Anders Jansson och Johan Wester jubilerar-jag finns med som korvgubbe

 

Här står jag som korvgubbe i TV-serien, Skivarps starke man Lars-Göran Bengtsson, spelad av Anders Jansson.Scenen spelades in på ICA:s parkeringsplats i Kävlinge. Av bara farten fick min kompis, Rolf, som var dagens chaufför, en liten bärande roll i form av en påse salladsblad (inlagd bild).
-Tystnad! Tagning!
Skrek någon i en tratt, alltså precis som Ingemar Bergman och inspelningen av ”Sjunde inseglet” på Gotland för över 65 år sedan.
-Säg något, skrek tratten åt mig. Vi tar om igen.
-Skånska kanonkorvar från Bofors, skrek jag och kände mig som döden i ”Sjunde inseglet”.
-Tack! Bra. Vi tar om.
Jag skrek igen.

-Calle, vrålade Lars-Göran Bengtsson rakt ut i miljonpubliken.

Tänk vad tiden går. Det är 20 år sedan humorduon, Anders Jansson och Johan Wester, bjöd oss på skrattfest med Hipp-Hipp. 
Vi lärde oss snabbt älska det galna fruntimret, Tiffany Persson, världsreportern Morgan Pålsson, brandchefen Kajan och så den ljuvliga tokstollen Itzhak. 
Själv spelade jag en direktör i Itzhaks Julevangelium. Lika tokig roll som korvgubben. 
Allt improviserat. 
Skedde på studs. 
Skrattpoängen fångades i luften, men kul hade vi. Det tyckte TV-publiken också. 
Kom till tillbaka, Anders Jansson och Johan Wester. Sverige behöver er bland alla skjutgalna idioter.

 


 

1 kommentar:

Unknown sa...

Hej Calle, som den filmnörd jag är så spelades det sjunde insekter in i Filmstadens område och ateljéer i Råsunda, Solna. Förutom den legendariska scenen med schackpartiet som ju är inspelat vid Hovs Hallar på Bjärehalvön. 🌞🎬🎥👍