måndag 6 september 2021

Vad gör Lommabon Conny bakom min rygg?

 


Jag har genom åren haft många trevliga och ovanliga möten med Lommaborna. Fast dagens möte med Conny slår på sitt sätt rekord. 
Vi möttes i morse nere vid trivsamma Gubbahyllan. Seglarklubbens mötesplats nere vid småbåtshamnen. 
Där brukar vi sammanstråla och lösa världsproblem. Ett behagligt avslappnat möte som ger oss bränsle för dagen. 
I dag dök så Conny, 73 år, upp. 
Han har haft båt i Lomma de senaste 58 åren. Nu gjorde han veckans upptäckt redan på måndagen: en 30 år gammal fin dekal från Lomma hamn som jag har på min huvudkudde till el-scootern. ”Men milde tid. Där ligger min båt på dekalen/bilden,” utropade Conny plötsligt. 
Tog upp kameran och fotograferade den märkliga upptäckten. Ivrigt pekade han sedan ut sin båt på bilden. (texten fortsätter efter bilderna)

 

Livet från den ljusa sidan. Den ljuvliga filmen med Jack Nicholson. Det blev också min och Connys dag. Svårare än så behöver livet inte vara.


 

Inga kommentarer: