fredag 15 oktober 2010

Hon räddade liv. Du kan också nominera Elin till TV4 och Aftonbladets kampanj Svenska Hjältar!


Elin Rolandsdotter, 27 år, bor inte i Lomma. Däremot har hon varit i byn många gånger. Det är en merit.
Elin växte upp i Trollhättan. Arbetar i Stockholm som agronom, samt har åkt nattåg med mig mellan Shanghai-Peking, Kina. Det är en tung merit.
Nu till den tyngsta meriten som denna underbara tösabit har genomfört.
Så här skrev hon på Facebook den 30 september kl.16.57 i år:
”Plockade precis upp en man som ramlade ner på spåret, sekunder innan tunnelbanetåget kom. Livet är spännande nästan jämt.”
Reaktionen på Facebook omedelbar:
Hjälte, vardagshjältinnan, bra osv.
Mannen som föll ner på spåret var 30-35 år. Det var på tunnelbanestationen Stadshagen.
Elin såg händelseförloppet och ingrep omedelbart. Fast mannen var tung. Två andra personer skyndade till och hjälpte Elin dra upp mannen. I nästa sekund kom tåget dundrande. Tack vare Elins snabba ingripande lever han i d
ag.
Snacka om hjälte hela dagen.

Fast Elin Rolandsdotter har även en annan merit. Hon har filmat tusentals grisar och gjort världens första utredning om bogsår på suggor, fast det är en helt annan historia.
För min del var saken glasklar:
Elin är en äkta Svensk Hjälte. Därför nominerade jag henne i TV4 och Aftonbladets gemensamma kampanj Svenska Hjältar.
Håll nu tummarna för att hon plockas ut och får vara med på den direktsända TV galan från Cirkus i Stockholm. Det är Elin Rolandsdotter värd.




HÄR KAN DU OCKSÅ NOMINERA ELIN ROLANDSDOTTER I TV4 OCH AFTONBLADETS KAMPANJ SVENSKA HJÄLTAR. KLICKA HÄR!


Fredagen den 15 oktober släpptes biljettpriserna till de olympiska spelen i London 2012. Jag är intresserad av friidrotten som jag hemsk gärna vill följa på plats.
Tack och lov är jag över 60 år. Då finns specialpriset, ca 150 svkr/dag. Annars får en fattig sate betala över tusen spänn. Finalpassen gäller inte 60 år. Då får man räkna med 1000 till flera tusen spänn.
Jag får sova på saken.
Fast endast 150 riksdaler...lockande.
Finns det någon som kan tipsa om ett hyfsat hotell nära Olympic stadium i London?

Inga kommentarer: