onsdag 13 oktober 2010

Glädjescener när gruvarbetarna i Chile räddas

Gruvarbetaren Mario Supelvado kramas om av sin hustru efter att ha räddats upp till jordytan. Glädjen är stor. Räddningsaktionen för att plocka upp de 33 innestängda gruvarbetarna i Chile visar sig fungera.
Gruvarbetarna hissas nu upp i räddningskapseln från sin grav 600 meter ner i berget. Det är ett märkligt skådespel. Två gruvarbetare med Florencio Avalos och Mario Supelvado har alltså plockats upp, när jag skriver detta tidigt på onsdags morgonen.
När jag sitter och tittar på Sky News får jag nästan samma känsla som 1969. Fast då gick det åt andra hållet. Det var när Neil Armstrong som den första människan knallade omkring på månens yta.
Det är skönt att bli glad.
Nu kan jag lägga mig och sova en stund.

Sydsvenskan HÄR!
Svenska Dagbladet HÄR!
DN HÄR!

Inga kommentarer: