måndag 4 oktober 2010

Jättesuccé på bloggen: KÄRLEK I LOMMA!

PLATS 1
Bilden av ett kärlekspar i Lomma hamn, är en dundrande succé på min BLOGG. Inlägget som jag gjorde den 28 mars 2009 i vårdagjämningens tecken, är med över 4000 träffar det mest sökta inlägget. Kärlek går tydligen alltid hem. I alla fall i Lomma.
Det visar en rapport från min sajt, BLOGSPOT. Och besökarna kommer från hela världen.
Av över 1000 blogginlägg jag skapat, är kärleken det mest söka blogginläggen.
Tidigare har jag redovisat att människor från 12 (!) nationer har för vana att titta in på bloggen.
Här följer i fallande skala de fem mest sökta inläggen.

PLATS 2
Jag skrev att man gjorde kebab av Barack Obama i ett snabbmatsstånd på Center Syd, ett köpcentrum ca 2 mil norr om Lomma. Inlägget har verkligen gott (förlåt) hem bland mina läsare. Många är tydligen sugen på en kebab av den amerikanska presidenten. Fast jag tror mer på att man tycker det är roligt skrivit, än att det är talibaner inne och läser min blogg.
Fast, vad vet jag?

PLATS 3
I somras tågade mina barnbarn in i Täppan. Det tog inte många minuter förrän ”Farfars Trollebarn”, förvandlat Täppan till ett sjörövarläger. De hade vansinnigt roligt. Jag dök upp som Kapten Blood (Errol Flynn, ni vet).
-Farfar är barnslig, skanderade Trollebarnen och gav mig rött kort.
Jag dröp av med träbenet mellan benen.
Bronsplats. Rena rama skattkistan, i sammanhanget.

PLATS 4
Först den 29 juni tog årets badkruka sitt första morrondopp. Efter det tog jag underbara dopp i badbaljan varje morgon i över 40 dagar på raken. Vi var många som puttrade omkring som små delfiner och njöt av en storslagen svensk sommar i juli månad.
Mina badflickor lärde mig t o m hur jag skulle tvätta mig med en tvål, en sjöfarartvål som tålde saltvatten.
Snacka om salta bönor.

PLATS 5
Mikaels geniala lösning på hur man löser problemen med duvor, genom att placera en helt vanlig plastflaska i boet, är det många som vill läsa om. Av över 1000 välmatade blogginlägg hamnar han på plats nummer fem.
Alla begriper att Mikael är Lommas egen Einstein. Det är egentligen inte så konstigt. Vi är grannar.
På lördag får han bjuda mig på något gott att dricka.
Det ska firas.

Inga kommentarer: