söndag 3 oktober 2010

Calle Rockbäcks BLOGG erövrar världen!


När jag startade upp bloggen i juli 2008, lästes den endast av de närmast sörjande. Det var kul ändå.
Nu har jag fått läsarstatistik från min sajt, BLOGSPOT, statistik som är 100 procent säker. Den ger mig nästan andtäppa.
Här ovanför kan ni själva ta del av:
TOLV-I-TOPP-LISTAN!
Den visar från vilka länder de kommer från som läser min blogg.
Till och med så långt borta som i Brasilien, har jag alltså läsare. Jag blir både förvånad och stolt.
En bidragande orsak kan faktiskt vara mitt översättningsinstrument som finns längst upp till höger på sidan. Min blogg kan med ett enkelt knapptryck översättas till inte mindre än 37 språk! Testa gärna och översätt den till hindi, rätt kul faktiskt.

Bilden här ovanför visar utbredningen av Calle Rockbäcks BLOGG på världskartan som BLOGSPOT plockat fram . Det är de ilsket gröna fälten som gäller. Det svarta fältet är hemmaplan, Sverige, där man självklart finner de flesta läsarna av min BLOGG.
Det här kan faktiskt bara vara början på en vansinnigt spännande resa.
I helgen träffade jag av en händelse fröken Lee från Peking i Kina. I Lomma, av alla platser på jorden.


Vi sprang på varandra vid Centrumbadets badbrygga i Lomma. Fröken Lee läser till landskapsarkitekt vid Alnarps lantbruksuniversitet sedan en månad tillbaka.
Kanske blir hon min bloggambassadör in till Kinas 1,3 miljarder invånare?
Calle Rockbäcks BLOGG erövrar Kina.
Tja, varför inte.
Har man fått storhetsvansinne så har man.
Fast då får jag väl skaffa mig en rishatt.
HIPP!

Inga kommentarer: