söndag 30 augusti 2009

Dagens stora medicinska nyhet, avslöjade BLOGGEN redan den 12 augusti i år!

Dagens stora medicinska nyhet om ett nytt superpiller för alla oss som lider av förmaksflimmer, en besvärlig hjärtåkomma, avslöjade jag här på BLOGGEN redan den 12 augusti. Det är bara till att scrolla er fram till inlägget den 12 augusti och ni får hela storyn serverad.
När jag avslöjade supermedlet Pradaxa, brydde ingen sig. Trots att det var en riktigt stor världsnyhet. Pradaxa kan komma att rädda 10 000-liv världens runt, bla mitt eget.
Dagens blodförtunnande medel, waran, som vi tvingas äta är skit och livsfarligt.
I dag har alltså Rapport trummat ut nyheten om Pradaxa. Då blir det plötsligt märkvärdigt och viktigt.
Det är skillnad på folk och folk, minsann. Men glöm aldrig att det faktiskt var jag som var först med att berätta om Pradaxa här på BLOGGEN. Inte Rapport.
Här nedanför kör jag åter ut bilden på min hand med de livsfarliga pillren, waran, och mina burkar jag nu hoppas kunna ersätta med avsevärt bättre Pradaxa. Fast först ska det tröskas genom diverse instanser, så räkna med att Pradaxa finns på den svenska marknaden tidigast om två år.

Inga kommentarer: