tisdag 4 augusti 2009

Lommas hårdaste män under övning



Här kommer en annan lallande med "Lilla Vovven". Det är kvällsluftning och tömning av både det ena och det andra.
Vem ligger då inte och guppar i småbåtshamnen om inte min lysande massör m m, Tomas Andersson. Visserligen är han välutbildad hälsoterapeut, men måste han gå till grunden med allt?
-Hallå Calle, bubblar han och så skrattar vi.
Det visar sig att Tomas är en kraft i "Lommas hårdaste män", kommunens deltidsbrandm
än.
Normalt sett har de alla vanliga jobb men när larmet går, kan man se de komma farande på allt som rullar i ilfart till brandstationen. De har all min beundran.
Detta är alltså män som räddar liv. Nästa gång kanske det gäller mitt eget liv.
Nu var Tomas och hans kompisar på plats för öva med ytbärgar-och överlevnadsdräkter m m.
-Det gör vi en gång om året, förklarar styrkechef Thomas Edefell för mig.
Jodå, det gick bra. Tomas och de andra hårdingarna verkade ha kul. Det var nästan så man blev sugen på att vara med. Andra sidan hade då övningen blivit blodigt allvar.
Jag avstod.

Inga kommentarer: