torsdag 2 december 2021

Färdtjänstkaos: Jag fick lifta hem-dubbla ursäkter som plåster

 

Färdtjänst blåste mig mitt i natten. Den beställda bilen kom aldrig. 
Jag fick lifta hem till Lomma från Dalby. 
Mitt i natten! 
Det är naturligtvis en skandal av gigantiska mått. 
Jag skrev om dramat på bloggen. 
Jag skrev också till Gud och envar i ansvarig ställning. 
Efter en tid fick jag en skriftlig ursäkt från Skånetrafiken. I går fick jag också en ursäkt från den högsta politiska ledningen i Region Skåne. Regionråd och ordförande i kollektivtrafiknämnden, Carina Zachau(M)-se bild här nedanför. 
I ett vänlig hållet mail-fattas bara annat-skriver hon: 
”Jag vill först beklaga det som inträffat. Våra resenärer måste kunna lita på att bilen kommer på den utsatta tiden och att man som resenär ska känna sig säker på att bli hämtad och komma fram i tid. Fordonsbristen ska under tiden inte innebära att våra resenärer blir strandsatta och behöver ordna sina hemtransporter själva. Jag tar frågan och dina synpunkter med mig i det fortsatta arbete.” 
Mer än så blev det alltså inte.  
Dubbla ursäkter. 
Hon tar i alla fall mitt fall att behöva lifta hem mitt i natten på grund av utebliven beställd färdtjänstbil, med sig i sitt fortsatte arbete. 
Alltid något kan tyckas. 
Bara det inte stannar vi bludder.
Undrar just om hon hittar min försvunna chaufför i färdtjänströran. 
För en röra är det. 
Kommer mera. 
Var så säker på det.

 

Inga kommentarer: