fredag 31 december 2021

Snart 2022: Tid för nyårslöften

 

Självklart har jag genom åren som många andra avlagt mina nyårslöften. 
Jag skulle kunna bjuda på hela skalan. 
Allt från sluta äta till bli snällare än vad jag redan är. Sluta röka gjorde jag för 25 år sedan. 
Börja läsa grekisk mytologi. Lära mig alla berättelser om svarssägner, skapelseberättelse och mytologiska beskrivningar av äldre. 
Där sprack jag. 
Lika så bra erkänna det. 
Lovade ett nyår jag skulle köra Vasaloppet. Gick inte bättre det. Grekisk mytologi och Vasaloppet är alltså omöjligt för en förtappad soffpropp. 
Förra året lovade jag öppna Pandoras ask. Den visade sig innehålla en mängd olyckor. Sjukdomar flög också ut över världen. 
Vi har nog med pandemin. 
Slog igen den förbannade asken med en smäll. Det var nära, måste jag säga. 
Nej, det där med nyårslöften är inte helt lätt. I år ska jag i alla fall önska mig två saker: 
dels kunna boka läkartid på Lomma Vårdcentral, dels kunna boka tandläkare på Folktandvården i byn. Senast hamnade jag i Kävlinge. 
Det är väl inte för mycket begärt. 
Andra sidan. 
Ni vet redan hur svårt det är att få nyårslöften hålla hela vägen i mål. 
Hur som helst. 
Gott Nytt År!

 

Inga kommentarer: