onsdag 22 december 2021

Varning till alla: Lena och Lennart fick covid-19 dagar före tredje sprutan

 

Tidigare har jag till min förskräckelse läst om det. Även om du fått två vaccinsprutor mot covid, riskerar du åka på skiten. Jag har levt i förnekelse. 
Inte velat tro på att det varit sant. Vi som jublade åt spruta nummer två straxt före midsommar. 
Nu vet jag bättre. 
Även till gagn för alla andra som tror ni är i säkerhet med två vaccinationssprutor mot covid-19. 
Paret Lena och Lennart Eriksson-se bilden-i Vellinge skulle få sin tredje spruta den 14 och 16 december. 
De kände sig bekväma med att de fått två sprutor tidigare. Levde ändå under stor försiktighet. 
Fredagen den 10 december rasade Lena samman. Irriterande snuva samt med över 39 graders feber. 
Luciadagen den 13 december var det maken Lennarts tur och gå samma väg. 
Inte mycket att ha som stjärngosse. 
Dottern ryckte ut och testade föräldrarna. Jodå, de hade åkt på covid-19. Ytterligare en test senare visade på samma trista besked. 
Smittokällan oklar.
Besvikelsen remarkabel. De som bara någon dag senare skulle få den tredje sprutan. Nu satt de i skiten, eller rättare sagt låg i skiten. 
”Ja, det var en hemsk upplevelse. Jag utslagen en vecka med hög feber och kände mig förkyld. Lennart fick det lindrigare. Han var snart på benen igen. För baskat också att vi inte hann med få tredje sprutan. Då borde vi klarat oss, ” berättar Lena för mig som förövrigt är min Kusin Vitamin. 
En sak är de tacksamma för idag. 
De slapp sjukhusvård och hamna i en respirator. 
Av detta lär vi oss följande. 
Var inte för kaxiga trots ni fått två sprutor. Alla tycks vara i farozonen. 
Nu ska Lennart få sin tredje spruta mellan jul och nyår. Lena efter nyår. 
Alltid något.
Vi borde banne mig ösa på mycket snabbare med dessa vaccinationer, sanna mina ord.

 

2 kommentarer:

Unknown sa...

För din information, har man haft covid så har man ett naturligt immunförsvar som räcker i många år. Någon ytterligare spruta behövs inte.

Mathias sa...

Unknown: Det är fel. Finns även de som fått covid en andra gång.