torsdag 2 december 2021

Lomma akut: Två ambulanser utanför Täppan-inte jag som hämtades

 

För en del år sedan hämtades jag lite väl ofta med ambulans. Det gick så lång, att så fort en ambulans svängde in i området suckade folk. 
Tid för Rockbäck igen. 
Så var det långt ifrån alltid, men för ofta. Jag fick lugna menigheten med blogginlägg. 
Idag-torsdag-var det så tid igen. 
Först kom en ambulans. 
En stund senare kom ytterligare en ambulans. Båda parkerade utanför grannens Täppa. 
Rekord i ambulanser. 
Utanför Täppestaketet, vill säga. 
Det visade sig att en annan medmänniska behövde sjukhusvård. Varken jag eller grannen. 
Tack och lov. 
Ambulans tillkallades. 
Det kom två. 
Det såg naturligtvis oroväckande ut. Det är för övrigt alltid oroväckande när en ambulans måste skickas ut. För inte tala om två som kallas med automatik. 
Hoppas allt slutade lyckligt. 
Jag fortsatte vila ögonen på en läcker domherre som stirrade tillbaka över 65 mil bort. Domherren hör nämligen hemma i Säter i Dalarna.
Bilden tog vännen Ann-Catrin. 
Tack för den.

 

Inga kommentarer: