torsdag 10 januari 2019

Anders har fått 100-tals dejtingförslag från kvinnor efter dokumentären i SVT

Tennistränaren, Anders Rosen, är något omskakad idag. Inte för dokumentären om hans 23 kvinnor av Nahid Persson. Hon en prisad dokumentärfilmare var en av Anders kvinnor. Det blev ett hejdlöst porträtt av Anders eskapader på Tinder. 
En kärlekstörstande Nahid pressade på för få till sin dokumentär. Anders gick i fällan och hängdes ut till allmän beskådan. 
Låt mig först få säga. 
Anders Rosen är ingen sol och vårare som Raskenstam. Han förförde änkor och tömdes deras bankkonton. Alltid nobelt klädd i slips och kostym. 
Nej, Anders är den charmiga sportiga typen med äventyr i blick och hår. Han gillar helt enkelt kvinnor. Sexmissbrukare är ett annat ord. 
I dokumentären är det snarare filmaren Nahid Persson som plockar Anders på pengar. Vi får knappa svar på hur det gick med hans tenniskarriär, mer än att en skada satte stopp för honom för 30 år sedan. 
Jag kontaktade oraklet, Björn Hellberg som kan allt om svensk tennis och lite till. Han om någon borde veta.
”Anders satte inga större avtryck i tennisvärlden. Jag vet knappt ens vem han är”, svarar alltså Björn Hellberg. 
Varför är då Anders Rosen omskakad idag? 
Någon dag efter dokumentären visades i SVT kom effekten. Det blev inte riktigt som Nahid Person kanske tänkt sig. 
Vi män skrattar åt galenskapen. 
Kvinnorna går i spinn. 
”Calle, jag har fått ett par hundra dejtingförslag från damer. Helt sjukt”, berättar han för mig med en suck. 
Tänk som det kan gå, när inte haspen är på.
Bingo! 

Inga kommentarer: