onsdag 2 januari 2019

Kärleksaffär med Jupiter-mitt årshoroskop 2019

Jo, så är det. 
Jag är ett lejon. 
Augustibarn. 
Fast jag är ett gammalt trött lejon som vandrar så sakta stigen fram. Helst njuter mitt otium under apbrödsträdets skugga ute på savannen. 
Någon gnu, kan jag inte tugga i mig längre. 
Tänderna. 
En gång i tiden rakbladsvassa. 
Numera som en slipad klipphäll i Bohuslän. 
Hur ser 2019 ut för ett gammalt trött lejon? 
För att få en klarare bild, gav jag mig ut och googlade på årshoroskop. Jag möttes av en kakofoni med horoskop för det nya året. Väldigt många kvinnor gav mig ett långt och innehållsrikt liv. 
Det beskedet måste ett gammalt trött lejon vara nöjd över. 
För att få lite extra glöd i tillvaron, forsade jag vidare ut på den tjeckiska marknaden. Här skulle de majestätiska lejonen (beran på tjeckiska) ha en kärleksaffär med Jupiter!? Inte nog med det. 
Jag skulle välsignas av den äventyrliga, godmodiga och generösa Jupiter. Av bara farten också kallas för Guds kung. 
Den riktiga passionen bryter ut i sommar. 
Jag skulle också bli en brandman som släckte uppflammade kärlekseldar. 
Du milde min tid. 
Var fan finns orken till ett sådant stordåd? 
Jag tror jag får ta mig en skvätt whisky.

Inga kommentarer: