måndag 28 januari 2019

Calle Rockbäcks BLOGG justerad-Coban lindad

Det här är inget vanligt bordsben. 
Det är mitt vänstra ben som åkt på en smäll. 
Vårdcentralen i Lomma slog under förmiddagen (måndag) in mitt ben med en Coban linda. En självhäftande binda som ger stadigt stöd och kompression. Helt enkelt en spjälning av skadan. På onsdag ny omläggning osv.
Det går alltså inte riktigt som jag tänkt mig. Benet måste vila sig i form. I bästa fall. Bloggen är med andra ord justerad, för en stund, i alla fall (hoppas).
Hur det kommer sluta, vet ingen.
Den kvinnliga doktorn tog skadan på stort allvar.
Kändes väldigt bra.
Fast det kunde varit värre. 
Det fanns en tid i Sverige, då kloka kärringar tog fram yxan och högg av skiten. Så visst fan har vår sjukvård gott framåt. 
Tack Vårdcentralen för Coban lindan. Många gånger bättre än yxor.  
Håll ut! 
Jag är snart tillbaka med fräschare blogginlägg.

Inga kommentarer: