måndag 7 januari 2019

Johan Rockbäck skapade världens första mobilskal av MAD:s galne tecknare-Don Martin!

Min son Johan (frimärksbilden längst upp till höger på löpet), har vi lärt känna som författare till en rad roliga barnböcker som Magister Tutnäsa och Rekordfarfar. 
Nu visar det sig plötsligt, att han även är en fena på designa skal till mobiltelefoner. Något sådant skydd har jag inte. 
Detta upptäckte Johan. 
Vad gör människan? 
Han uppfinner ett helt eget skal till mig: världens första skal till en mobiltelefon med MAD:s galning, Don Martin. 
Fantastiskt. 
Helt unikt-se bilderna löpet och här nedanför. 
Det gör inte saken sämre, att jag sedan 1960, är en stor supporter till Don Martin. Fortfarande 59 år senare. 
Hans makalösa "sjuka" teckningar med ljudlösa ljudeffekter som bildillustrationer är oslagbara. 
När mina söner växte upp fick de en grundlig skolning i Don Martins komplett tokiga värld. Det var klart roligare än plugga tröttsamma bibeltexter. 
Johan har så att säga Don Martin i blodet. 
Det är den här kärleken han tog med sig i sitt skapande av världens första Don Martin skal till en mobiltelefon. 
Jag är mycket stolt och glad över mitt unika skal. 
Då sitter en avrundning som Don Martin skulle sagt: KLONK-TOONGA-BWAP-SPLAGOOK!

Inga kommentarer: