tisdag 13 mars 2018

Hit går Kamprads miljarder-Skåne får noll

Nej, jag är inte bitter. 
Norrland som har snö från oktober till midsommar får halva Ingvar Kamprads förmögenhet. Den andra halvan går till de fyra barnen. 
Snöiga Norrland med mygg två (korta) sommarmånader fick jackpott. 
Än en gång överraskar Ingvar Kamprad som avled den 27 januari i år. Enligt testamentet som DN tagit del av går halva förmögenheten till Norrland. Avsikten är att utveckla näringsverksamheten, enligt DN. 
Ungdomarna ska kunna stanna hemma och få jobb. Det är själva grundtanken. 
Nej, jag är inte bitter över att Skåne får noll kronor. 
Inte det minsta. 
Jag älskar Norrland. 
Snö till förbannelsen på vintern. 
Mygg till förbannelsen under de där två knappa sommarmånaderna. 
Jag roade mig med att googla på Norrland/bild- bara snö. 
Skåne. 
Grönt. 
Nej, som sagt var. 
Jag är inte bitter. 
I stället skickar jag ett grattis här från gröna södern i Lomma. 
Äntligen får Norrland lite roligt.

Inga kommentarer: