söndag 5 januari 2020

Jon Dahl Tomasson ny tränare i MFF

Om ni tittar längst upp på bilden, här ovanför, upptäcker ni en liten MFF-tröja. Den fick jag av Lommas mest sporttokiga fruntimmer, Winnie, när jag kom hem från sjukhuset för några år sedan. 
Numera är minitröjan en viktig maskot. 
Följer som jag och Winnie, MFF i vått och torrt. 
Därför hänger den över Jon Dahl Tomassons huvud, när han under söndagen presenterades som ny tränare för MFF. 
För min egen del, är Tomasson ett rätt oskrivet blad som fotbollstränare. Meritlistan som spelare är gedigen, med fina 112 landskamper och 52 mål. 
Däremot känns min magkänslan rätt. Inte minst för han som Winnie kommer från Danmark. Det finns som ni förstår, inte bara öl i vårt grannland, utan även bra lirare och förhoppningsvis bra fotbollstränare. 
En sak är säkert. 
Jon Dahl Tomasson kommer behöva Winnies maskot redan den 20 februari, i matchen motVfL Wolfsburg i UEFA Europa Leagues sextondelsfinal. 
På bortaplan. 
Jon Dahl får upp till bevis direkt. 
Här nedanför maskoten och allas vår, Winnie.

Inga kommentarer: