tisdag 7 januari 2020

Breaking News: Rättegången mot Kristi brud startar nästa vecka

Intresset för Kristi brud, Åsa Jacobsson f d Waldau, och den religiösa Knutbyröran är stort. Enormt stort, till och med. 
Jag kan se det på ett av mina senaste blogginlägg om Kristi brud, från den 15 maj i år. Kristi brud har blivit en bloggraket. 
Tusentals besökare på kort tid. 
Inte konstigt alls. 
En kristen sekt som kört i diket med sex, våld som inleddes med mord, är som gjord för en serie på Netflix. 
Den 6 januari skriver Expressen. Jag citerar: 
”Åsa Waldau och hennes närmaste man Urban Fält styrde församlingen i Knutby med våld, pennalism och sex efter mordet 2004. Samtidigt hade de en hemlig relation. – Det var väldigt hysch-hysch kring det, säger Urban Fält i förhör. Nu har de lämnat Knutby och isolerat sig från sina gamla liv samtidigt som de står inför rätta.” 
Så långt Expressen.
Rättegången har tidigare fått skjutits upp. Uppsala tingsrätt är överbelastade med ärenden. Dessutom är Knutbymålet rätt omfattande. 
För att få ett klart besked, ringde jag helt enkelt upp Uppsala tingsrätt som gav mig följande svar. 
Nästa tisdag den 14 januari inleds rättegången klockan 9.00, med att Kristi brud ställs inför skranket. Tid har avsatt till och med torsdagen den 30 januari. Uppmärksamheten kommer bli gigantisk. 
Klicka här så kommer ni in på mitt blogginlägg den 15 maj 2019.

Inga kommentarer: