måndag 2 juli 2018

Måndagsrapport: Två barn försvunna vid Lomma Beach

Det blir alltid dramatik när barn försvinner. Flickorna var från ett fritids i Lund som tillbringade en dag bland sanddynorna på Lomma Beach med bad, sol och lekar. Plötslig var två barn borta. 
Försvunna. 
Fritidsledarna larmade polisen som ryckte ut. 
”Det är två flickor i som är 10 år som försvunnet. Tack för du vill hjälpa oss leta efter barnen,” säger en orolig fritidsledare till mig. 
Jag kör runt med min el-skooter, men hittar inga barn enligt beskrivningen. När jag kommer hem ringer jag Lommapolisen. 
”Flickorna återfanns på en buss. Tydligen ville de åka hem,” säger Lommas sheriff, Håkan Persson, till mig. 
Lycklig slut. 
Tack för det. (texten fortsätter efter bilden
Från försvunna barn till märkliga saker och ting. 
Bostadsrättsföreningen, Ankaret, får sina tak tvättade. Lomma kommun avbröt emellertid arbetet. Det smutsiga vattnet rann rakt ner på marken. 
Det gick inte för sig. Därför har stuprör sats upp som samlar upp det skitiga vattnet i stora vattentankar. 
Från det ena till det andra.
Bilden här nedanför. 
I dag började man anlägga minigolfbanan vid Glassfabrikens glasskiosk en bit från biblioteket. Nio stycken blir det. 
Visst händer det roliga saker i Lomma. 
Och bra, med för den delen. 
Jag tänker på småflickorna som försvann men hittades på en buss.
Det finns inget bättre än lyckliga slut.
Rapport från en helt vanlig sommardag i Lomma.

Inga kommentarer: