tisdag 12 juni 2018

I apans tecken: Triumf-Trump och MFF sparkar in ny tränare

Här hänger jag som en annan stackars apa. Ingen bryr sig egentligen om mitt tillstånd. Förr i tiden uppträdde jag på cirkus: spelade trummor, tvålades in med raklödder och skrattades åt. Numera bara hänger jag. 
Rakt upp och ner bland konstiga djur som kallas människor. 
Ingen skrattar längre. 
Inte ens åt människor som tvålas in med raklödder och spelar trummor. Det är min sinnesstämning i dag. 
Kan det bli på annat vis? 
Först skakar Trumpen tass med Raketmannen. Visar upp några tunna blad om världsfred som resultat. 
Alla experter analyserar nu varje bokstav, ord och mening med det. 
Roligast i det här historiska mötet i Singapore, var när svenska tidningar slog upp att mötet mellan Trump och Kim kunde ske på Sofiero slott utanför Helsingborg. Bättre journalistik än så har vi inte. 
Sedan presenterar Malmö FF sin nye tränare, tysken Uwe Rösler, med en diger meritlista på få sparken från klubbar han tränat i både England och Norge. Senast fick han sparken från Fleetwood Town. 
Någon som hört talas om den klubben? 
Nya expertpannor vecklas samman. Nu i fotbollens värld. Vi serveras åter en drös med svajiga analyser. 
Nej, jag hänger bra där jag hänger. 
Ibland är det skönt få vara en apa.
Och inte begripa så mycket av världen. 

Inga kommentarer: