lördag 2 juni 2018

Badkaos i Lomma-med ambulanser

Årets första badkaos var det denna lördag den 2 juni. 
Rekordtidigt. 
Jag vet för jag bor själv granne med badbaljan. 
Det blev en rivstart som heter duga. Invasion av badsugna. 
Lomma Beach mer än packad. 
Badplats Hamnhusen på andra sidan. 
Också packad med folk. 
Köerna till glasstånden lååånga-se första bilden efter texten. 
Ambulanser både i de trånga gångarna och på parkeringsplatsen. 
En man i medelåldern fick föras till sjukhuset. Slagit huvudet i en sten, enligt hörsägen. När jag skriver detta tjuter ytterligare sirener.
 Ja, det har varit ett liv och ett kiv som sällan skådats i Lommas badliv. Jag tror jag hörde alla tänkbara otänkbara språk i luften. 
Själv fick jag hjälpa tre unga sköna damer från Malmö som helt tappat bort kompassen. Värre än värst var jakten på en parkeringsplats. 
Där var galenskapen total. 
Fast mannen med sin flotta MC-bilden längst ner-kom i tid. En sådan vill jag också ha. Faktiskt klart häftigare än min el-skoter. 
I morgon söndag blir det ett nytt badkaos.
Solen har fått fnatt. Och vi med den.
Hoppas bara vi slipper ambulanser. Det är inget kul när människor kommer till skada i det sköna badlivet. 
Håll tummarna för en skadefri söndag.

Inga kommentarer: