måndag 18 juni 2018

Hur går det? Dagens stora fråga i Lomma och Sverige-här får du svaret

Vaknar du till en papperstidning, möts du av frågan. 
Sätter du på morgon-TV, dyker förr eller senare frågan upp. 
Går du rakt ut på webben, vandrar du snart in i träsket. 
Tar jag en sväng ner i byn, kommer frågan snabbare än ett brev på posten. 
Hur går det? 
Det spelar ingen som helst roll, hur många vallöften fetare än julgrisen Stefan Löfven sprutar ur sig. 
Du vänder dig om. 
Din närmaste granne stirrar dig stint i ögonen. Och så kommer frågan. Hur går det? 
Redan klockan 14.00 i dag-måndag-spelar Sverige sin första match i VM mot vindsnabba Sydkorea borta i Ryssland. 
Hur går det? 
Det är den matchen frågan gäller. Alla ställer sig. 
Det finns varianter. 
När Sverige lottades in i gruppen med Mexiko, Tyskland och Sydkorea kom varianten. Hur ska detta sluta? 
Vid 16-tiden i eftermiddag bör vi veta. 
Fram till dess skulle jag också kunna undra. Ställa frågan.
Hur går det?
Det gör jag inte. 
Här får du nämligen svar på frågan som Lomma och Sverige ställer sig. Jag sätter ut hakan. Tar gärna en smäll.
Sverige vinner med 2-1.  
PS. Jag fick nästan, men bara nästan, rätt. Sverige vann med 1-0. Granen slog säkert in den avgörande straffen som var blev till en äkta var-straff.Historiskt. Sveriges första. Det är bara tacka ta emot.
Så gick det. Sverige vann efter en vara-stff med 1.0. Granen slog den den säkert i nål. Inga nerver dör inte.Skönt. Nu väntar ett taggat Tyskland midsommardagen. Det blir en kamp

Inga kommentarer: