måndag 4 juni 2018

Årets minsta nyhet: Anlägger Mats och Jörgen en golfbana utanför min dörr?

Det har en längre tid varit ett fasligt sågande, grävande och hamrande utanför min dörr. Ja, utanför och utanför. En bit bort i buskaget, i alla fall. 
Det är måndag. 
Friden har åter lägrat sig över byn efter helgens badhysteri. Lommas badstränder förvandlats från kaos till stillsamma pensionärsbad. 
Då finns det tid för annat. 
Läge kolla in vad Mats och Jörgen från Trädgårdstjänst i Lund, gör utanför min dörr. Ja, utanför och utanför. En bit bort i buskaget som tillhör min grannförening, Sandstenen, med 101 lägenheter. 
En mycket välskött bostadsrättsförening. 
”Det ska bli en grillplats. Dessutom handikappanpassad,” förklarar Mats och mäter vidare. ”Jaså, ingen minigolfbana då,” tänkte jag korkat. 
”Det ser ut och bli Lommas finaste grillplats,” sa jag i stället. 
"Hm", svarade Mats med måttbandet i ena mungipan.
Finns även en nytillverkad sandlåda för de små, när mamma och pappa ställer till med grillparty. 
Fiffigt va?
Har ni hängt med i texten ända till hit, har ni just läst årets minsta nyhet. 
Från Lomma. 
Var annars?

Inga kommentarer: