lördag 16 maj 2015

Furry-snart nära dig

Furry är inte direkt någon fnurra på tråden, utan hur allvarligt som helst. 
Det finns redan furries i Sverige. I mindre omfattning, kanske bäst att tillägga.
I USA är det däremot hur stort som helst. Där har man t o m återkommande event och har hur kul som helst tillsammans. Subkulturen furry är med andra ord ett mycket känt fenomen i Amerika. 
Då vet vi hur det brukar sluta. Snart har vi också detta märkliga fenomen i vårt land. 
En furry ÄLSKAR klä ut sig i djurdräkter. 
OBS! 
Inga barn utan vuxna personer. Män som kvinnor. 
Och det rör sig inte om någon maskerad. Allt är mycket allvarligt och seriöst (sägs det).
På deras event samlas man och myser tillsammans utklädda till björnar, vargar, rävar, katter osv. Det funkar även med fantasidjur. 
Det finns även speciella butiker som säljer alla möjliga omöjliga djurkläder för vuxna människor. 
Galet?
Kanske det, men bättre än vapen och krig, om mitt Herrskap förstår.
Själv måste jag tillstå; mitt intresse för att dra på mig en sådan här djurdräkt är obefintlig. Däremot är jag intresserad av fenomenet som sådant. 
Därför efterlyser jag om det finns några furries i Lomma. 
Är du en furry? 
Hör av dig till mig. Du får gärna vara anonym. 
Har du en bild på dig som furry? 
Maila över den till mig: callerockback@rocketmail.com 
Välkomna alla furries!

Inga kommentarer: