måndag 11 maj 2015

Vårspaning inför Elfsborg-MFF

Jag spanar efter våren. 
För elva dagar sedan sjöng vi om att vintern rasat ut. 
Det vete tusan. 
När jag i går tog min lilla träningsrunda, fick jag dra på mig vinterutrustningen. 
Det enda som rasade var en iskall vind. Den stormade in i mitt sköra skelett. Burrr... 
Jag kollade in SMHI:s lååånga prognos fram t o m den 20 maj. Det var ingen kul läsning alls; en vår med förhinder. 
I kväll tänker jag värma mig i den numera något nedsuttna TV-soffan. Malmö FF möter Elfsborg i Borås. 
Där ska det bli sol som våren i kväll. Solen ska alltså flöda över Borås Arena. 
Skönt det. 
Jag slipper sitta och svettas i vinterkläder. 
Två lag som kan lira boll. Det blir en kamp om mittfältet. 
Jag lovar. 
Tips? 
MFF vinner med 2-1.
Bara tanken får mig att tro på sommaren som lär vara i antågande.
Gott. 

Inga kommentarer: