fredag 22 maj 2015

Lommas första "Palmgata"

Det kanske är att ta i och säga att Trelleborgs berömda palmer fått konkurrens från Lomma. Nära på är det. 
Det är i alla fall Lommas första offentliga palm, för inte säga första Palmgata i byn. 
Redan i morgon (lördag) kan man slå sig ner bland Lommas palmblad och läska strupen med en glass. 
I solskenet kan det rent ut av ge den där kittlande känslan av Söderhavet (nu bredde jag allt på).
"Blir det väder, så öppnar jag upp för säsongen", säger Ola som driver glasskiosken nere vid Centrumbadet i Lomma och sopar på för brinnande livet.
 I bland ska man tajma sina promenader rätt. 
Jag kom rullande med Lommafesten i tankarna, precis när Ola planterade dessa vackra och exotiska träd, för våra kyliga breddgrader. 
Jag bad om att få ta några bilder till bloggen. 
Ola ville först städa upp. 
Det ville inte jag. 
Det blir mer dokumentärt om det ser stökigt ut. Precis som det ska se ut, när man planterar en Palmgata. 
Absolut den första i sitt slag i Lomma. 
Det var väl kul med hög mysfaktor. 

Inga kommentarer: