lördag 20 mars 2010

Skrattmåsen i Lomma, skrattar bäst som skrattar sist.



Här åker Anki i luften på starka armar. Det är en helt vanlig lördagskväll i Sverige den 20 mars 2010.
Glädjen luftas över ett nytt golv och fräsch färg på väggarna. Mer behövs inte för vi spårar ur, en helt valig kväll i mars, då Joakim och Kim har namnsdag.
Härligt.
Kjell till
vänster på vinjettbilderna är målarmästaren. Peter till höger på bilderna, är golvläggarmästare. De är ESS på sin konst.
Det är jag glad över.
De bor i min bostadsrättsföreningen Skrattmåsen i Lomma. Vi firade den nya gemensamhetslokalen som fått ny färg på väggarna och nytt golv.
Det är därför vår ordförande Anki åker
i luften.
Tänk så lite det behövas för en luftfärd.

Ann-Kristin lagade den utsökta gulaschsoppa. Jan-Åke som serverat ombord på klassikern, passagerarbåten mellan Landskrona-Tuborg under 1970-talet, svepte tallrikar som
Benny svepte vin. Det gick åt en hel italiensk vingård.
Det var härligt att skåda.

Kerstin vann tävlingen om märkliga förnamn. Hon fick påskägg i present.
Inte ens kroglivet på Stureplan i Stockholm hängde med.
Det kallas för grannsämja av bästa sort.
Jag blev matt av tandvärk.
Jag tager mig en roddbåt till Kina.
Godnatt.

OBS!
Läs texten samtidigt som ni spelar upp roddbåten.
Det förhöjer njutningen.
Säkert.

Inga kommentarer: