måndag 1 mars 2010

"När jag blåste husse på 1500 spänn"

"Jag blir alldeles snurrig i skallen över matte och husses barnsligheter. Det började med att jag har upptäckt vattnets fröjder, ungefär som husse upptäckte vinets fröjder.
Jag började dra i mig några deciliter, då och då. Det dröjde inte länge förrän matte började gasta till husse.
-Lilla Vovven stjälper i sig vatten som du drar i dig vin. Tio år (alltså vovven) och så, något måste vara fel.
Då gick också husse i spinn.
Därför fick jag kissa i en gammal tom glassbu
rk.
-Va bra, skrek husse, precis som om det skulle vara så märkvärdigt. Har han inte själv pis..., förlåt, kastat vatten i en glassbu
rk?"
Ja så, i förra veckan fick jag åka till tant Kerstin på Prima Liv i Löddeköpinge. Jo, det var hon som opererade mig för juvercancer.
-Nu ska vi ta ett blodprov, kvittrade Kerstin.
-Det känns inte, pep husse på behörigt avstånd.
Matte höll mig ömmare än vanligt.

Husse hade rätt. Jag vovvade inte alls.
I dag kom beskedet: mina njurar och hela jag är i toppskick. Kisset t o m bättre än husses vin.

De galna människorna runt omkring mig gastade och skrek.
-Det betyder lycka, förklarade husse.
Kalaset kostade husse 1500 spänn..he...h
e, där rök rätt många pavor vin."
Malin Jansson skriver på sin VASALOPPSBLOGG, så här:
"Jag tror ju inte att jag kommer hela vägen fram till Mora utan kommer snarare att ligga i framstupa sidoläge någonstans mellan Mångsbodarna och Evertsberg."
Då kontrar jag med:
-Malin, du ger väl inte redan upp?

1 kommentar:

Malin Jansson sa...

Calle - klart jag inte ger upp på förhand! Ska slita i spåren hela veckan nu för att slippa framstupa sidoläge på söndag.