onsdag 3 mars 2010

DRAMATIK: MALINS RYGG HAR PAJAT!


Bloggens skiddrottning, Malin Jansson, har gått ut för hårt i sina barndomsskogar i Sörmland. Snötillgången är praktfull, men Malins rygg är inte lika praktfull. När det är tre dagar kvar till söndagens Vasalopp, lämnar ryggen in. Det finns roligare här i livet än att skida nio mil mellan Sälen-Mora med en kraschad rygg.
Jag hade ett dramatiskt telefonsamtal med Malin i dag på förmiddagen.
-Ryggen, ryggen, sa hon.
-Massage, skrek jag som en annan Gunde Svan. Vila i dag. Du har gått ut för hårt.
-Jag åker in till Nyköping för massage.
-Gör det. En lysande idé, svarade jag.
Nu är goda råd dyra.

Vi får trösta oss med att en av mina absolut första idoler, kanotisten Gert Fredriksson, kommer från Nyköping. Han var hårdare än flinta.
-Gert Fredriksson kommer från Nyköping, försökte jag med.
-Jag vet, jag vet (din kork, sa hon inte, men hon tänkte det säkert, barnfödd som hon är i trakterna).
Malin har alltså gått ut för hårt. När hon kom upp till de snörika skogarna, har hon kört som en blådåre, så både älg och varg dragit sig ner mot Östergötland.
Nu blir jag så där orolig igen. Tappar liksom fart i livet.
Nej, det är inte över själva Vasaloppet, utan mer över Malins rygg. Jag hatar när folk har ont.
-Tänk, att man aldrig kan få en lugn stund i det här huset, suckar ”Lilla Frun”.
Undrar just hur hon sköter mathållningen?
Ska man köra Vasaloppet krävs ett intag som får en ardennerhäst att bli grön av avund.




Du missar väl inte Malins VASALOPPSBLOGG!
Koppla av med att kolla in Los Angeles på GRANTOPPEN!

Inga kommentarer: