söndag 14 mars 2010

En galen natt!

Ser ni grabben på bilden här ovanför. Boysen vrider upp öronen på honom. Precis så känner jag mig i dag.
Jag tycker synd om världen.
Jag tycker synd om den där lilla flickan som vann Melodifestivalen. Hon kommer att slitas sönder av massmedia och kramas sönder och samman av det svenska folket.
Vad har hon ställt till med?
Ställde till det i natt gjorde min väninna Ingegerd. Några timmar efter Melodifestivalen, över en Richards gin, började hon plötsligt vissla hela operaarior. Och som hon visslade. Jag har det på bild. Nu jobbar jag på att sätta ljud på Ingegerd, ni vet ett YouTube-ljud.
Världen måste bara få höra/lyssna och se Ingegerd vissla som Pavarotti sjunger.
Det är för jävla bra, helt enkelt.
För att landa flummar jag in med "The Three Stooges".
Jaså, du vet inte vilka dessa galningar är?
Då kan jag berätta att de var populärare än Helan&Halvan under 1930-talet. I Amerika, naturligtvis. Vi hade Fridolf Rhudin. Han var inte alls rolig, tycker jag.
"The Three Stooges" skapade den sjuka humorn, 26 år innan den kom till Sverige.
Hollywood håller på med en film om galningarna.
Risk för överspel.


Inga kommentarer: