söndag 7 mars 2010

Malins VASALOPPSBRAGD-med sönderbruten kropp

Malin Jansson ska ha BLOGGENS lagerkrans.
Klockan 19.37.58 i kväll skidade Malin Jansson i mål. Hon har mot alla odds klarat av Vasaloppet. Sträckan Sälen-Mora tog 11,37,58 timmar. 15 901 startande.
Malmöbon Malin Jansson jobbar som sportjournalist på Skånska Dagbladet. Hon är sambo med Fabian Rimfors som skrev boken om skidlegenden Olle Rimfors. De har sonen Leo som mormor passat, när m
amma gjorde en "Olle Rimfors".
Min beundran för Malin Jansson är oerhörd. Alla ni som följt hennes öden och äventyr på min blogg under veckan, håller säkert med.
Hon har fixat Vasaloppet i stort sett otränad.
Det är inget mindre än en BRAGD!
GRATTIS MALIN!

Malin skriver själv om sitt bragdlopp
i Skånska Dagbladet.


För övrigt kommer filmen "The Hurt Locker", att sopa rent Oscarsbordet i natt. Den gick en kvart i Malmö. På en liten pyttebiograf. Obegripligt.
Jag såg filmen och mådde illa av spänning-se den!

2 kommentarer:

Claes Hall sa...

Jo, Malin Jansson är sannerligen en hjälte idag. Kanske en smått galen hjälte men ändå.
Att ge sig på en sådan utmaning som Vasaloppet går inte att föreställa sig om man inte redan åkt hela sträckan.
Jag själv har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Men jag beundar Malin för hennes positiva energi och hennes förmåga att ge sig den på att klara av detta.

suzanne sa...

Förvånad, någon???
Kvinnor kan.