lördag 8 juli 2023

Calle Rockbäcks blogg fyller 15 år-jag vill dö med stövlarna på!

 

Egentligen är det obegripligt. 
Den 8 juli 2008 sjösatte jag Calle Rockbäcks Blogg. Hade egentligen ingen aning om vad jag gav mig in på. Bloggandet var sprillans nytt. 
Jag famlade i mörker. 
Fick bli vad det nu blev, när det inte kunde bli som något annat i världen. 
Första året kämpigt. 
Tog tid innan jag fattade, att ett blogginlägg inte kunde skrivas som en tidningsartikel. Vilket jag hade stor erfarenhet av från 1970 och mitt spännande journalistliv. 
I början var det släkt och i bästa fall vänner som var nyfikna. Åren rusade fram. 
Jag lärde mig knepet. 
Idag har jag publicerat 5654 blogginlägg. Om allt mellan himmel och jord. 
Väldigt mycket om Lomma. 
Inte så konstigt. 
Jag bor i byn. 
I juni i år närmare 70 000 besökare till bloggen. 
Makalöst. 
Numera är det en historisk blogg. I framtiden kommer forskare att gräva ivrigt i materialet. 
Jag var 61 år när jag debuterade på allvar som bloggare 2008. I år-2023-är jag en sjuklig man som fyller 77 år i augusti. Hur länge orkar jag innan demensen fångar mig i sitt ruggiga garn? Den som lever får se. 
Ni kommer märka när jag spårar ur. 
Jag kan också dö med stövlarna på. 
Det är väl drömmen.
Fast drömmar slår sällan in.
Blomma på det.

 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stort GRATTIS Calle! Ser fram emot många inlägg framöver.

Anonym sa...

Planera inte för din död ännu. Avvakta en smula, och lev lite till. Så blir vi glada.