onsdag 4 januari 2023

Blev vi miljonärer? Så slutade skrapet med Triss nyårskalender

 

Jag skrev om när jag köpte kalendern till hustrun i slutet av november förra året. Den kostade mig 300 inflationströtta riksdaler. I gengäld flaggade Triss med, att man kunde vinna upp till 2 miljoner kronor. 
Vem vill inte det? 
Så hur gick det? 
Hustrun äger ett tålamod av guld, skrapade fram bjällerklang, tomteluvor, skidåkare, vantar, skridsko, skridskor, bingolotter och mycket annat under 31 dagar. Jag blev trött enbart av se hennes iver varje morgon vid köksbordet. 
Miljonerna hägrade i fjärran. Det gav frukosten en extra krydda, måste jag nog erkänna. Det stannade vid det. Miljonerna fladdrade bort. 
Däremot blev det en vinst på sammanlagt 430 kronor. Pengarna tillbaka samt 130 riksdaler över. 
Alltid något. 
En seg upplevelse som vi nog aldrig gör om. Inget att rekommendera. 
Om det inte var för de där lockande miljonerna, förstås. FOTNOT. På grund av en obrukbar vänster arm, skrevs inlägget med höger pekfinger. Skam den som ger sig.

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra, ge inte upp.