tisdag 10 januari 2023

Memoarflik: När jag mötte Silvia-på Lomma Vårdcentral

 

Mycket ska en stackars människa vara med om. Ta det här med drottning Silvia och doktor Silvia på Lomma Vårdcentral. Man kan se dubbelt för mindre. 
För 33 år sedan lyckades jag få en exklusiv intervju med drottning Silvia. Jag bjöds in till ett möte på kungliga slottet, för en timmes intervju. 
Togs emot och hälsades välkommen av en förtjusande Silvia. Drottning bjöd mig på te och småkakor. En skön samvaro som blev mer ett samtal än en intervju. 
Helt fantastiskt. 
Ljuvligt minne idag.
Vilken kvinna kungen fått med hem till det kungliga gemaket. (texten fortsätter efter bilden)
Drottning Silvia öppnade upp sig helt. Berättade saker och ting som hon aldrig tidigare sagt något om. 
Drottning Silvia tyckte vi kunde förlänga vårt möte. Den avtalade timmen blev till två timmars mys. 
Givetvis slogs artikeln upp stort i tidningen. Flera sidor med njutbar läsning (hrm). 
Jag levererade ett s k scoop. 
Det var det här jag berättade om när jag i morse mötte Silvia, doktorn på Lomma Vårdcentral. 
Hon blev alldeles tagen. 
Vårdcentralens Silvias pappa stort fan av drottning Silvia, därför döptes doktor Silvia till just Silvia. 
Hur det gick med min havererade vänstra arm? Remiss till röntgen. 
För snart två år sedan fick drottningen sin högra arm gipsad. Vi ligger i fas med varandra. 
Det gäller få ihop slutet. 
Tack för mig.
Ha en bra dag.

 


 

Inga kommentarer: