måndag 9 januari 2023

Uppdaterad: Jag sitter fast i ålderdomens godis-Alvedonträsket mot misstänkt fraktur

 

Det känns inte alls bra. Hamnade med min obrukbara vänstra arm på Lomma Vårdcentral i torsdags. Där fick jag träffa fysioterapeuten Julian. 
Han lämnade inget åt slumpen. Genomförde en gedigen utredning av min havererade vänstra arm. Kom fram till följande dystra beslut: 
Smärtans lokalisation och påslag vid pronation och supination, räknas detta som en röd flagga och bör undersökas av en läkare då det finns risk för fraktur. 
Eftermiddagen var sen. Dessutom trettondagsafton. Så jag hamnade hos en triagesjuksköterska för att boka in läkarundersökning. 
Då bläddrades Alvedonträsket upp för mig. Någon tid till läkare fanns inte en trettondagsafton. Däremot hur mycket åldringsgodis som helst. 
Nu undrar jag om läkaren gått upp i rök? 
Trots en misstänkt fraktur i vänster arm. 
Lomma Vårdcentral ska ringa upp mig klockan 16.10 idag. Vilket man också gjorde. Fick tid till läkare i morgon-tisdag. 
Spännande fortsättning följer. 
För övrigt. 
Jobbigt värre skriva denna lilla text. 
Tjo flöjt, sa Janne Vängman.

 

Inga kommentarer: