måndag 9 maj 2022

Lomma på alerten: Putins tal blaha-blaha! Går människan på kortison?

 

Kvart över nio i morse steg Vladimir Putin in i mitt vardagsrum hemma i Lomma. Han stod där i min TV omgiven av en massa gubbar. Massiva stenansikten som hämtade från en rolig Hollywoodfilm. 
Fast detta var på riktigt. 
Dessutom ytterst allvarligt. 
En hel värld väntade på vad mannen som ger order om bomba, skolor, sjukhus och missiler rakt in i bostadshus, skulle säga. Tusentals människor slitets i stycken. 
Tala om terrordåd. 
Jag fick se en oerhört manusbunden Putin. Stirrade intensivt ner i manushögen. Det verkade som om talet slängts samman i all hast. 
Lära sig en rad utantill fanns inte på kartan. Det blev mest blaha-blaha. 
Invasionen i Ukraina var helt och hållet NATO:s fel. Det var för övrigt NATO som invaderat Ukraina. Fosterlandet (Ryssland) försvarade sig mot nazister. 
Mer än så blev det inte. 
Jag fick alltså tid över och studera krigaren Putin lite närmare. Det spekuleras hejvilt om mannens hälsa. Det verkar som om han inte missat någon sjukdom alls. 
Cancer det hetaste tipset. 
Jag fastnade för Putins kinder. 
Visst såg de svullna ut? 
Går människan på kortison? 
Tja, vem vet. 
Sedan lyssnade jag på en massa experter som analyserade det usla talet in i minsta detalj. Även det hörde hemma i en Hollywoodfilm. 
Frågan kvarstår. 
Vem kan stoppa galningen?

 

Inga kommentarer: