söndag 15 maj 2022

Elvis lever: Dottern går i spagat över den nya filmen om Elvis Presley

 

Egentligen borde jag skriva om Nato idag. 
Andra sidan. 
Det gör så många andra. 
Alla förståsigpåare har åsikter om ett medlemskap. En stackars sate kan bli yr för mindre.
Jag har inget att tillföra, mer än att sossarna idag kommer med ett ja till Nato. 
Tacka Putin för det. 
När jag satt och grunnade över det här, dök plötsligt Lisa Marie Presley upp i mitt Facebook flöde. (texten fortsätter efter bilden)
I sitt inlägg går hon fullständigt i spagat över den nya Elvis-filmen med Tom Hanks som överste Tom Parker som styrde Elvis med järnhand. Elvis Presley gör Austin Butler. Filmen (ännu inte släppt i Sverige) som är nyproducerad, har Lisa Marie redan sett två gånger. Hon svämmar över av lovord. Om Austin som sin pappa ikonen Elvis skriver hon: ”Austin Butler kanaliserade och förkroppsligade min fars hjärta och själ vackert.Enligt min ödmjuka åsikt är hans framträdande utan motstycke och ÄNTLIGEN gjort korrekt och respektfullt.
 (Om han inte får en Oscar för detta så äter jag min egen fot, haha.) 
Jag kan inte nog säga hur mycket jag älskar den här filmen och jag hoppas att du älskar den också.” 
Det där kan verkligen tända ett gammalt Elvis-fan. Ser verkligen fram mot filmen. 
Jag har tidigare sett och läst allt om Elvis. Mycket skräp har producerats genom åren. 
Naturligtvis har jag varit på Graceland i Memphis. Mindre än vad man tror. 
Stått vid Elvis grav och fällt en tår. 
Sedan är jag nyfiken på Austin Butler som Elvis. Det har gått inflation i usla kopior av Kungen av rock`n`roll. 
En femetta på väg? 
Tack för det.
(Visst var detta roligare än tjata om Nato?)

 
 

Inga kommentarer: