söndag 8 maj 2022

Bragd-Aron ut från Let`s Dance-slår mitt rullstolsliv tusen gånger om

 

Gamla, trötta och helt körda som från ett annat sekel. Det är väl så de flesta av oss känner oss, när vi hamnat i en rullstol. 
Jag vet, för jag har hamnat i den prekära situationen ett antal gånger. 
En gång i mitt makalöst spännande liv satt jag där jag satt. Bergfast. 
Rullstolen blev min bästa vän i över ett år. 
Skulle bli så. 
Jag ville annat. 
Efter en tuff kamp tog jag mig upp och lärde mig gå igen. Det krävdes pannben för fixa biffen. 
Och massor av tid: dagar, veckor och månader.
Däremot skulle jag aldrig fixat Let`s Dance i rullstol. Helt omöjlig dra en tango i det tillståndet. 
Aron Anderson klarade det. 
Han har ett pannben av betong medan mitt består av mjukost. Bragd-Aron är ensam om att i rullstol genomfört Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och Lidingöloppet. Av bara rullstolsfarten har Aron också bestiget Kilimanjaro och Kebnekaise. 
Och som sagt var tävlat med rullstolen i Let´s Dance. Tala om att ha ett pannben av betong. 
Jasmine Takács, snäckan till dansparter har givetvis också gjort ett strålande jobb. 
Igår-lördag-åkte Aron och Jasmine ut från den lustiga danstävlingen. 
Lika så bra det. 
Den som vinner tävlingen får nämligen en glassko i pris. Känns nästan som ett hån mot en rullstolsbunden och handikappad person. 
Så tack för den udda underhållningen Aron och Jasmine.


1 kommentar:

Anonym sa...

🙏🏼💐